Att ha lite småpanik inför framtiden.



Nu kommer jag till en punkt i mitt liv där allt börjar bli väldigt seriöst. Jag är heeelt okej med att kliva in i hela giftamigochblifru-seriösbiten. Det ser jag bara fram emot. Men att kliva in i allt som har att göra med jobb, utbildning, galet seriös ekonomi, förväntningar att leva upp till osv, är jag inte helt okej med. Jag vill redan vara där. Jag vill redan ha ett fast jobb, fast inkomst, bra ekonomi, kunna sköta och fixa allt som förväntas av mig osv. Men jag har inte ens lyckats få jobb till sommaren. Ingen vill svara och paniken bultar på dörren. Framtiden då? Tror seriöst att jag är den enda som inte sökt till någon högskola eller något annat. Jag vill jobba. Med vad? Vet ej. Vore sjukt mycket smidigare om jag vore galet intresserad av något specifikt område. Jag är öppen för nästan allt. Det gör inte alltid situationen lättare. Något som skulle vara roligt är att jobba på något dagis eller i en butik. VARFÖR gick jag Es? Det gjorde inte mitt liv lättare och framförallt inte min framtid. Man skulle gått handel eller BF. Hur surt är det inte att inse sina misstag i efterhand? Ganska mycket.

Ibland önskar man att vissa specifika saker i livet blev serverat på silverfat..

Jobb till Alexandra efterlyses!!

Kommentarer
Postat av: Ottilia

Alexandra!

Du är så ung och jag vet hur det är. Att gifta sig är seriöst på ett sätt men på en annat bara gött liksom. Man förändras som person på ett sätt men du är fortfarande du. Kom ihåg det! Du är fortfarande Alexandra med de egenskaper Gud lagt ner i dig oavsett om du är fru eller ej!

Det andra om framtiden jag kan säga är: Det löser sig! Gud har stora planer för dig och det är egentligen bara att go with the flow. Va inte rädd för att chansa, det förlorar du inget på! :) Jag tror att du kommer lista ut ett steg i taget för att nå "framtiden". Glöm inte att livet är här och nu.

En sak jag tänkte på idag när jag var på jobbet (har praktik som examensarbete på min högskoleutbildning) är att vart jag än vänder mig och vad jag än upplever så vet jag att Jonas är hemma på kvällen och vi har det mysigt i soffan med te. Vad man än kan stöta på under dagen så får man ändå alltid gå och lägga sig när natten kommer. Det är gött att tänka på! Allt kommer lösa sig. Ha inte småpanik, ha det gött! :)

haha hoppas det kan ge någon hjälp. Kram & lycka till!

2012-04-12 @ 21:23:59
URL: http://tilamao.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0