Typisk bra dag.

Kära dagbok..

Dagen började igårkväll med att jag bestämde mig att ta sovmorgon dagen efter, eftersom jag började ca halv elva (bra beslut). Så jag myste till det för mig själv med avokado och vitlöksröra (kärlek), släkte ner i rummet och tände fullt med ljus, satte på mig mjukisarna och bäddade upp mig i sängen där jag satt och kollade runt lite på datorn om bröllopsfixeri.

Efter en lång sovmorgon och att jag hade vaknat av mig själv, låg jag kvar i sängen och mornade mig lite. Bara för att jag kunde. Orkade inte lägga så mycket tid till att se på topp ut, skulle ändå inte imponera på nån här. Lullade ner till skolan för dagens enda lektion - kör, i en och en halv timme. Gött. Det var riktigt härligt att få vara med på en riktig körlektion igen. Har ju varit såpass mycket sjuk denna hösten och eftersom det har rört sig runt halsen så har jag inte kunnat vara med och sjunga. Så nu känns det riktigt roligt att vara tillbaka på banan igen!

Dagen fortsatte med lite god lunch och sedan lite stanna-kvar-efter-lunchen-häng. Gick sedan upp till mitt rum, fick världens pysselinspiration och tog fram mina grejer och började leka lite :) Det var allt för länge sen något sådant hände. Jag tycker ju faktiskt om sånt och blir glad av det. Borde göra det oftare..

Bestämde mig för att jag orkade gå upp till ica för att handla lite ätbara grejer till helgen bland annat. Kände mig klok och var mycket nöjd över att jag fyllde på min lilla hylla och min del av kylskåpet. Klockan var nu runt fem-tiden. Vi skulle samlas nere i gospelsalen för att rigga ner allt för att göra det lättare och smidigare för oss imorn när vi ska bege oss mot Sösdala för att ha konsert på söndag.

Kvällsmat-dejtade med Elin i hennes villa på kvällen. Blev en riktigt go och mysig stund med mycket prat om allt möjligt. När klockan började närma sig åtta traskade vi ner till komp-villan för att våldgästa deras soffa för att kolla på Idol. Vi blev ett litet härligt gäng och fick en riktigt soft kväll framför tv'n. Gött umgänge och mys. Precis vad jag behövde nu!!

När filmen vi fastnade i var slut knatade vi upp till villorna igen. Det är här jag befinner mig just nu. Gjort mig klar för kvällen, bäddat ner mig i sängen, satt på lite lugn musik, och skriver av mig här om min typiskt bra dag. Jag är nöjd. En sån här dag var verkligen välbehövlig just nu.

Imorgon går bussarna härifrån runt lunchtid ner till Sösdala. På kvällen åker vi ett gäng till Malmö för att gå på konsert med Gospel Company. På söndag kl 10 har vi gospelgudstjänst i Sösdala. That's my weekend!

Men nu ska jag sovasovasova.Tack och hej för mig. God natt och allt dedära. Puss och kram och klapp på huvet.

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0