God natt!

Att somna med ett leende på läpparna är en av de bästa grejerna man kan göra. Det tänker jag göra ikväll :)

Livet är gott. Genom att tänka på alla de bra sakerna man har i livet, inser man att det är fler än vad man trodde innan. Familj och vänner som älskar en, tak över huvudet, mat på bordet, skor att ha på fötterna, kläder som gör att man inte fryser, smink som gör så att man känner sig fin, skola att gå till så man blir allmänbildad, jobb för att hjälpa och underlätta för andra och för en själv, någonstans att sova, någonstans att bo, någonstans att känna vila. När man tänker på hur bra man egentligen har det, känner man sig rik. Man har mycket att vara tacksam över.

En utmaning som man kan testa sig med varje kväll, är att summera dagen med att köra en topp 5-lista (minst 5 saker!!), och en bott 5-lista (högst 5 saker!!). Be först för bottnarna, sedan tacka för topparna. Genom att tänka på så många bra saker som man har eller varit med om, så tror jag att man somnar bättre. Och att göra det till en rutin, tror jag att man kan bli en gladare människa, för man har mycket att tack för.

Men det är bara en liten teori jag har, och jag tycker att den låter bra, så jag tänker fortsätta tro på den :)


Godnatt-soundtracket för ikväll blir Music-Themes – Forrest Gump :) Så himla fin låt! Och passar super att somna in till ^^

God natt på er!!
Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0