Att göra det bästa av situationen

Jag är trött. Jag är slut. Jag har ont. Jag har ingen energi. Jag är stressad. Jag har ingen ork. Jag har ingen lust. Jag har ingen vilja.

Så vad gör jag?
Jo, jag försöker intala mig själv att jag mår bra. Att allt kommer bli bra. Att jag är duktig. Att jag är glad. Attj ag är söt. Att jag vill. Att jag inte är trött.

Tydligen kan man lura hjärnan. Lättare än vad man tror. Om man hela tiden tänker att man är glad, så tror hjärnan tillslut att man är det. Går man runt och ler och tänker att man mår bra och är glad så går det signaler till hjärnan som göra att vi mår bra och detta skulle i sin tur producera ett “måbra-hormon". Dvs att man mår bättre!
Himla smidigt kanske?

So let's put a smile on that face, shall we?


"keep your face always towards the sunshine - and all shadows will fall behind you"

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0