Let go, helt enkelt!

Idag på rytmiken skulle vi ha avslappningsövningar, och lite stresshanteringar. (Vilket var extremt lägligt för min del). Vi fick börja två och två och massera varandras armar från axeln till handen, medan den dom blev masserad bara fick stå tyst och stilla på golvet och blunda. Vår lärare pratade med oss om att vi skulle försöka bara släppa allt jobbigt vi tänkte på och det som stressar och tynger ner oss. Såsom läxor, prov, vänner, familj, relationer.. mm.
Vi skulle ist försöka tänka på något helt annat, som musiken som spelades i bakgrunden, någon nära vän mm. Och efter ett tag skulle vi byta tanke.

Nästa grej vi gjorde var den dära klassiska när man står tätt i en ring och en står i mitten och blir "puttad" fram och tillbaka i ringen av ens kompisar. Just känna det att man släpper kontrollen över sin kropp. Sluta tänka. Sluta vara osäker. Våga lita på andra och lägga kontrollen om en själv i någon annans händer.
Kände verkligen att denna lektionen kom lägligt.
Allt passade mig perfekt just nu. Kunde verkligen slappna av, särskilt i ringen. Släppa kontrollen. Tänka på andra grejer.

Jag vill kunna fortsätta vara så duktig med att kunna, när jag vill, kontrollera mina tankar på något helt annat som verkligen inte kan göra mig ledsen eller nedstämd. Att kunna använda det i vardagen med.
För sånt känner jag att jag kanske kan vara världens sämsta människa på det. Vill inte gå runt och älta fullt med grejer som gör mig ledsen och lägger sig som stress. Släppa allt. Fokusera på det som är viktigt och gör en glad. Det uppmanar jag också er till att försöka göra!


Just nu ligger fokus på att klara del nr 2 på religionsprovet imorn (vi hade första delen i tisdags, och tyckte ändå att det kändes bra, trots omständigheterna).
Sen ska jag se om jag hinner umgås lite med mina otroligt fantastiska vänner som betyder så grymt mycket för mig så det är löjligt! :) För himla bra asså!

 

En Tias och en Foff va det här hemma ja :) Nere väntar en mor&far och en nyklippt fin Matulls :)

 

Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0