Det här visste du ej om mig..?

  • Jag tycker egentligen inte om julmust/påskmust. Men dricker det ändå varje år, fast det smakar skit. Har bestämt mig att jag ska lära mig tycka att det är gott :P hah likadant är det med kaviar. Smakar snusk, men äter det frivilligt ändå :P
  • Jag har alltid velat ha en storebror. Pauline är verkligen skitbra på alla sätt och vis, och är extremt duktig på sitt jobb som storasyster till mig (kan tänka mig att det inte är världens lättaste uppgift.. ehe). Men det är nått särskilt med att ha en storebror tror jag :]
  • Jag är kass på att viska. Så är det bara. Antingen viskar jag för högt, för lågt, andas för mycket, har ingen luft mm. Listan kan göras lång. Men jag har inget mellanting av någon konstig anledning som jag inte förstår mig på. Enerverande. Alla klagar på mig. Så visk-leken, rolig.. men inte min grej ;)
  • Jag är ett väder-freak. Förutom på vinterhalvåret, då är det bara skitväder hela tiden ändå. Men på vårarna/somrarna/tidig höst är jag tokig med att kolla vädret hela tiden! Måste veta så jag vet hur jag ska klä mig. Låter fjolligt, men det är faktiskt så! :P Särskilt på vårarna/somrarna om man åker till skolan och tror att det kommer bli en varm dag och har bara shorts och linne, och så blir det hundrafjorton minusgrader och blåser 148 m/s! Det är ju värdelöst om något! Vädret begränsar ju mycket vilka kläder som passar och inte passar. Jag hatar att frysa eller vara så varm så man svettas ihjäl. Lagom ska det va! Så fort jag hör melodin för Vädret på tv så tar det inte lång tid innan jag är där och glor.
  • Mina ögon lever sina egna små liv. När det är soligt ute, då rinner dem. När det blåser ute, då rinner dem. När det är kallt ute, då rinner dem. När jag ligger ner, då rinner dem. Dvs att dem rinner mer eller mindre hela tiden, mestadels när jag är ute. Och när dem rinner, rinner också min mascara.. Ner för mina kinder så att jag är hyfsat lik en indian, och mascaran kommer även in i ögonen så dem rinner ännu mer pga det. Kul. Man kan lite lätt säga att dem läcker lite allt för ofta, utan att överdriva det minsta. Det är inget fel med mina ögon, utan det är bara det att dem har stor "tår-produktion", eller hur man nu ska säga. Det är ju iofs bra. Jobbigt om dem skulle vara torra hela tiden så det skulle svida. Farmor har samma problem, så vet ej om det kan vara något som kan ligga i släkten? Lösningen på detta är solglasögon. Men känns väl lite sisådär att gå runt med solglasögon mitt i vintern eller hösten när det är kasst och mörkt väder? Hallå!? Inte alls konstigt eller så..
  • Jag älskar munkar :) Fast när det är sånt dära rosa kladd eller choklad på så blir det nästan för sött och förstör lite av själva munk-smaken. Vanilj i är ingen stor höjdare heller. Äpple funkar utmärkt :) Eller vanliga för den delen. Lukten är ju något speciellt ljuvligt också ^^ åhh mums! Så nu vet ni vad ni ska ge mig för att göra mig glad ;) moheh
  • Jag kan inte hicka högt. Jättetöntigt.. Seriöst, det funkar inte! Nu tänker säkert ni att jag är dum i huvudet som inte fattar att måste ha öppen mun för att det ska låta när man hickar. Meeeeen det funkar inte. Hur öppen mun jag än har, eller hur mycket jag än andas eller pratar, så kommer det inget "hick-ljud"! :O Det retar mig lite, just eftersom jag ärligt talat tycker att det är jättesött med folk som hickar :P Allvarligt, det är det. Men så söt kan inte jag vara uppenbarligen.
  • Jag äter sakta. Så är det bara. Får onödigt lätt ont i magen när jag äter snabbt, så det får ske i mitt tempo. Dvs sloooowly. Skitjobbigt dock när folk har så bråttom med att äta och inte tålamod nog att vänta på mig. Inte så kul precis..
  • Jag älskar att ha ordning runtomkring mig, men är dock väldigt duktig på att stöka ner. Vantrivs att leva i stök. Klarar inte av att bo i mitt rum längre tid om det är stökigt :P haha ae, så farligt är det inte precis. Men håller gärna städat runtomkring mig :) När ja är hemma hos andra dock, är jag nog den sista som tänker på att det är stökigt :P hah känner mig hemma på nått sätt då :P
  • Jag älskar asiaters utseenden. De är så brutalt snygga så det är inte vettigt! (inte alla då, men generellt sett). Särskilt kvinnorna är så fruktansvärt vackra! Vet inte riktigt vad det är med deras utseende som jag tycker är mest om. Men som min lilla kusin Victoria som är snart 4 år, hon kommer från Taiwan och är är typ den sötaste lilla skit som finns! Men visst, jag trivs att vara typisk svenne med blont hår, blåa ögon och blek i hyn.. Men skulle inte klaga om jag hade lite asiatiskt påbrå (A) Dem är ju så himla fina som sagt!

Så, nu blev du 10 saker klokare om mig :)
Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0