11-12-13

Lucia.

 

Även detta året fick jag gå luciatåg! Trodde seriöst förra året var mitt sista, med det är väl förmodligen detta då. Lucia är en mysig tradition tycker jag. Både att gå lucia och se på luciatåg. Det är en härlig tid och bra avslut på året.

 

Idag hade vi lucia i kyrkan tillsammans med bas-linjen. Det var jätteroligt och framförallt spännande :) Jag tycker om basarna. Dem sprider så mycket glädje. Vi hade bokat in tre ställen själva som vi skulle gå på, varav ett var igårkväll som bara några av oss åkte till. Men de andra två var idag. Det är så roligt när folk uppskattar något så litet som vi kan göra så lätt, och just p.g.a den tanken hade vi lite spontan-luciatåg på fem andra platser i Glimåkra som vi gick förbi och tyckte att det behövdes lite mer lucia-feeling där :) OJ va roligt det var!! Och va folk blev glada! :D sånt älskar jag! När man gör saker när man är i gasen och inte hinner tänka till så mycket innan, utan att man bara går efter första tanke. Lite spontanitet, så att säga. Tokgilla. Mer av den sorten!

 

Så sammanlagt hade vi 9 st luciatåg, varav 4 st var planerade. Efter alla tåg och spring fram och tillbaka, så är man ganska rejält trött och slut. Men jag är himla nöjd över dagen. Jag har varit glad. Jag har spridit glädje till andra. Då är jag nöjd.

 

NU: Dejta sängen och krama kudden. God natt!

Ciao!


Kommentarer
Postat av: Cia

Varför sista året? Kan ni inte lussa på sängen för mig och pappa nästa år?



Låter tvärmysigt. Mer spontanitet åt folket! Då skulle alla vara lite lyckligare :)



<3

2011-12-14 @ 15:33:40
URL: http://ciaslyckopiller.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0