morgon.

Det är söndag, vilket betyder sovmorgon. Jag vaknar av mig själv när jag är färdigutvilad. Jag har inte ställt någon klocka. Det behöver jag inte. Jag har sovit länge. Bara för att jag kan. Det är inte ett ljud i villan, men jag stiger upp ändå. Jag går till fönstret och drar upp persiennerna. Det är ljust och klart ute och morgonsolen faller på de stora, fina, gröna träden ute. Jag tittar runt på allt det vackra jag har utanför mitt fönster. Vilket mästerverk Gud har skapat. Jag öppnar fönstret lite och en liten sval vindpust blåser upp på mig. Jag ryser till och ler. Det kändes härligt. Kroppen är fortfarande lite morgontrött, så jag lägger mig i sängen igen och gosar ner mig i mitt täcke. Här tänker jag stanna ett tag tills jag känner för att gå upp. Bara för att jag kan. Vad dagen har att erbjuda vet jag inte än. Ovissheten gör mig lite nöjd. Jag har inga måsten idag. Ingenting jag är tvungen till att göra. Jag kan bara va. Dagen blir nog bra. Men en sån härlig start kan nog ingenting gå fel.

Kommentarer
Postat av: Cia

Harmonisk.. Är det ord som kommer till mig. Mysigt att få krama dig godnatt <3

2011-08-23 @ 00:03:24
URL: http://ciaslyckopiller.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0