helgen.

Nu i helgen har jag varit hemma för första gången sedan jag bosatte mig i Glimåkra. Mysigt att träffa alla igen :)

I fredags skulle mormor & morfar komma ner hit för att hämta hem mig och Hilma till Nybro. Till min stora överraskning så hade de tagit med sig min fina Marcus!! :D Glädjetårarna sprutade! Vilken glädje att äntligen få hålla om honom igen <3 Underbara människa.

Efter att vi hade släppt av Hilma i Nybro och plockat upp lite smågrejer, så åkte vi vidare till kusten till ett ställe som heter Enerevet som är en säsongscamping där min farmor & farfar och farbror med familj har varsin husvagn uppställda precis vid vattnet. Mys. På kvällen hade vi surströmming/kräftskiva med lilla släkten på pappas sida :) Där blev även jag firad eftersom jag fyllde år i veckan.

 

Vi sov över där eftersom dagen efter skulle vi ut till en ö i skärgården med resten av ungdomsgänget i kyrkan för att ha lite upptakt inför ungdomsarbetet och kören. Det blev lekar, bad, båtåkande, grillning mm. En go dag/kväll helt enkelt. Vi åkte hem till Nybro på kvällen med ambitionen att ha en lugn kväll, eftersom alla var jättetrötta.


På söndagen steg jag upp tidigt för att hinna med mitt städjobb innan kyrkan. Tröötttttttt....... Efter mötet hade vi paj-buffé och tårta till efterrätt.

~

Innan jag ens kunde blinka så stod jag på stationen med Marcus och väntade på tåget som skulle ta mig hem till Glimåkra igen. Var tog helgen vägen egentligen? Jag som precis hade kommit till Nybro. Nu var jag på väg därifrån. Om jag jämför med förra helgen då jag stannade kvar i Glimåkra, så kändes det som som att helgerna här är rent ut sagt skitlånga. Man har en enorm sovmorgon, går upp, chillar, hittar på lite spontana grejer, umgås med alla möjliga, tar det lugnt, gör saker man borde göra, umgås ännu mer, hittar på roliga grejer, stannar uppe sent, går och lägger sig när man är trött.
Helgerna i Nybro är förbi så fort de har startat. Det händer grejer hela tiden. Man far fram och tillbaka för att hinna med så mycket man kan på en så kort tid som möjligt. Man blir trött och utmattad.


Nu har jag kommit tillbaka till Glimåkra, och nu ska jag vila och ta det väääldigt lugnt och vila upp mig. Jag ska nog börja gå jättesakta också.


So long!
Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0