Adventskonsert

Är äntligen frisk från min äckliga maginfluensa :)
Glad för de såklart, men särskilt för att jag fick va med på adventskonserten idag :) Var grymt kul men också grymt jobbigt. Men det hör till :P


* ställde klockan på halv 4, gick upp kvart i för att duscha och göra mej något snygg, vore illa att se ut som en uteliggare uppe på scen :P (tyckte detr va duktigt av mej idag att bara ta en kvart på mej att vakna, annars brukar det ta ca tre kvart/timme)

* fick skjuts av älskade pappa till tåget som gick 6.10 :) heh första gången jag klev utanför dörren denna veckan :P och det var visst lite mer kallare och snöigare än vad det var sist X)

* inne i Växjö vid 7, då vi samtidigt skulle börja dra igång uppvärmning och lite rep och allmänna förberedelser i kyrkan. knallade bort dit med Jacob och Dawwe som också satt i samma båt som jag. mötte resten av hela kören utanför kyrkan av nån anledning? ..självklart så var det ju nått kötthuve inne i kyrkan som inte ville släppa in oss även fast mänskan visste att vi stod där ute i en halv evighet för att komma in och frös ihjäl oss :O väl insläppta i kyrkan drog allt igång och jag fick en extrem mysig "nu-är-det-snart-slut-med-skiten"-känsla för de kändes som lucia, och lucia betyder ca 1-2 veckor kvar till skolavslutning :D

* kl 8 drog den första föreställningen igång :) gick super. kunde mindre än hälften av låtarna vi sjön, endel hade jag aldrig hört (spännande..), och hade extremt starka tenorer galandes i nacken på mej och alla altar framåt, dvs att ja hade ingen aning hur min stämma gick eftersom jag ej hörde den. så jag joinade tenorerna helt enkelt :) fiffigt alexandra!
sen rullade de vidare med konserterna packat på varande. vi hade sammanlagt 5 konserter för katedral, teknikum och kungsmad. + risgrynsgröt-lunch nånstans där i mitten :)

* allt var slut runt 2-tiden, då var det dags att fixa bort hela trapp-ställningen vi stått på, bära bort utrustning, instrument osv till Norrtull.

* tåg hem 15.08 med Dawwe, Jacob och Fidde. üertrött var jag så jag halvsov nästan hela vägen hem. utnyttja dötid på tåget på bästa sätt - check!

* hemma typ en timme senare. söta morfar hämtade mej på stationen :) kom hem. död. vila. mat. blogga. vila.

och nu befinner jag mej då i nuläget :)
ganska tjock dag som vatt ganska påfrestande. kanske inte låter så, men att vara igång till 483% från kl 4 på morgonen till kl 3 på eftermiddagen, precis efter man blivit frisk från maginfluensa, är ganska kämpigt. så jag tycker iaf att jag var duktig :)

* NU: till kyrk för att spendera kvällen där med världens bästa människor och ha allmänt kul :) supersnaiz (Y)


Tackochadjö!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0