Helgen.

Inte nog med att helgen började bra med att åka till Markaryd och gå på bio och mysa, så fortsatte myset på både lördagen och söndagen också.

~

Eftersom det blev lite sent i fredags så tog jag en fet sovmorgon på lördagen. Satte på lite julmusik så fort jag vaknade och låg kvar i sängen och göttade mig. Njöt av att det var lördag, att jag hade haft en rolig kväll dagen innan och att jag kunde släppte allt som fanns på att-göra-listan och bara må bra ist. Därefter rullade det på. Jag hade världens jul-feeling och så julmusiken stod på hela dagen. Underhöll mig med att pyssla lite med decoupage och försökte göra lite fint på mitt rum genom att trycka in allt i garderoben.

Lite senare på dagen blev det vegetariskt trerättersmiddag i villa 8 med alla vi som var kvar över helgen. Gott och väldigt trevligt :)

 

~

 

Ställde klockan tidigt för att vara en söndag. Idag var det första advent, vilket vill säga att vi nästan alla pallade oss iväg på adventsgudstjänst här i kyrkan. Mysigt. Nu fattades bara snön.
Efter kyrkan hade vi adventsfrukost/lunch tillsammans i villa 7 där vi även tände det första ljuset. Något vi borde göra oftare :) Traskade hem till mig där tjejerna i min villa hade börjat rota fram fullt med julpynt för att få det lite julfint här. Lyckades ganska bra tycker jag :) Ville också ha lika julfint inne på mitt rum. Lyckades inte sådär jättebra med det, men lite mysigt fick jag det allt och nu är hela rummet jättestädat :) Inklusive garderoben ;) Senare på dagen hade vi fått chansen att få spela lite julmusik som underhållning på ICA här i Glimåkra.


När jag kom hem till villan luktade det pepparkakor i hela huset och julmusiken var på och julpysslandet i full fart!! Underbart! På kvällen bjöd finaste Elin över mig på middag som hon hade lagat :) Lyx!! Kvällen avslutades med lite spel och en mysig film hos pojkarna :)

~

Med detta inlägg ville jag bara tala om för världen att jag kan nog ha haft världens mysigaste första advents-helg.
Tack till alla som har varit inkluderade!

Imorn ska nästan alla i klassen till Malmö för nått med musikhögskolan, förutom jag och några till. Så då drar vi till Älmhult till IKEA ist :) Men nu säger jag god natt!

Ciao!

Kommentarer
Postat av: Cia

Så mysigt du verkar ha haft det. Blir varm i hjärtat <3

2011-11-29 @ 17:10:44
URL: http://ciaslyckopiller.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0