Snuvig tös tänker till.

Japp. Så är läget. Förkyld som en gris och grejer är jag. Ogilla. Men jag är glad. Nu när jag skriver detta iaf.

Under den senaste veckan har det känts som att jag har tonvis med "need to do"s hängande över mig.
Både stora och små saker, mer eller mindre viktiga, viktigt i nuläget eller i framtiden osv osv. Allt samlades i en hög och bestämde sig för att tortera min hjärna på en och samma gång. Paniken som bildas i mig är jag inte vän med. Det värsta är att många av grejerna vet jag att det löser på ett eller annat sätt, men ändå går jag runt och tänker och oroar mig för det. Hur dumt som helst. När så många saker lagras på hög är det svårt att veta vart man ska börja. Tänker att man bör göra det allra viktigaste först som ligger i närmsta tiden, men så finns ju de grejerna som jag vet kommer bli otroligt jobbiga om kanske 2 dagar om inte längre, så då vore det klokt att fixa det i förväg så man slipper känna samma skit då med. Något som är himla dumt som jag är duktig på med är att gå runt och oroa sig och tänka på saker man måste göra, när man inte kan det. Som till exempel när vi var borta och spelade i helgen tänkte jag ständigt på allt jag behövde göra när jag kom hem och hur mycket som kommer skita sig. Värdelöst och otroligt korkat. Jag vet egentligen bättre än så. I vissa lägen kan man inte göra något åt det just i det tillfället, så då är det dags att släppa de tankarna för stunden. Jag är duktig på att veta rätt men inte göra rätt.

Jag är en list-människa.
Jag gör listor om allt! Även om detta gjorde jag 3-4 st listor som jag har koll på vad det är jag måste göra, sedan kryssar av successivt. Nu har jag mest följt en lista jag skrev i min almanacka. Längst ner i hörnet hittade jag ett litet citat som jag tyckte kunna tänka in ganska bra in i min situation. "Det enda ondskan behöver för att segra är att det goda ingenting gör". Jag tänker att "ondskan" är alla mina panik, stress, press-tankar som bara får mig att må dåligt. Det "goda" är vad jag gör av det. Låter jag ondskan segra och få mig må dåligt eller kämpar jag mig igenom skiten och försöker reda ut mina tankar och stress-moment så jag kan släppa allt sen? Jag kämpar.

Min ToDo-lista för denna veckan hade jag 18 punkter. Just nu har jag endast 2 ofärdiga.

* Jag började med att sålla ut det som jag kunde tänka mig att skjuta på framtiden. Det som ärligt talat inte behövdes göras just denna veckan, som till exempel vissa beslut som visserligen är viktiga och som behövs fattas, men inte behövs göras just nu.
* Jag började planera in när jag kunde göra vissa grejer, såsom teoriläxa som jag kan göra på tåget hem till Nybro i helgen.
* Jag pratade med personer som vissa punkter jag hade som de var kopplade till, och löste de problemen.
* Jag bestämde mig för att sluta grubbla och bara bestämma och hålla fast vid mitt beslut.
* Jag försökte ta mig igenom vissa punkter med att göra mitt bästa för att göra dem så roliga som möjligt.
* Jag bestämde mig för att bara ta tag i det värsta.
* Jag tvingade mig själv att sluta tänka på sånt som jag inte kan göra något åt just nu.
* Jag helt enkelt bestämde mig att skita i vissa grejer, för att må bra.

Nu mår jag bra. Allt löser sig på ett eller annat sätt.
Jag ska hem i helgen, och jag ska känna frid.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0