att känna sig vettig och gilla det.

Idag igen hade jag en helt ensam dag. Jag och mig själv. Så vad har jag gjort då? Sovit halva dagen, kollat på massa filmer, ätit onyttigheter, legat ute i solen och stekt och käkat en massa glass, suttit framför datorn en halv evighet. Eller inte.

Jag må vara märklig, men jag har spenderat dagen med att mestadels städa i princip hela huset, pluggat, lagat mat, göra fullt med "saker-som-måste-göras-men-orkar-aldrig"-saker osv. Men här kommer den märkliga biten: jag gillar det.
Jag tycker faktiskt om att städa när jag inte har någon som säger åt mig att göra det. När det kommer självmant, och det gör det ganska ofta faktiskt. Jag gillar att ha fint omkring mig :) Det är något speciellt med ett rent hem ^^ Märkligt nog händer det mest när jag är ensam hemma en längre tid, som nu när ingen annan är hemma, så det blir en liten överraskning för dem. Jag gillar att göra överraskningar, och särskilt när jag vet att mor&far uppskattar detta :) Särskilt pappa, han är lite som mig där, att inte trivas när det är för stökigt. Men han till skillnad från jag, arbetar röven av sig dygnet runt, så han har inte så mycket tid kvar åt städning. Där kommer jag in i bilden :) Jag gillar inte heller att bo i en sopkorg. Jag gillar att städa. Jag gillar att göra folk glada. Så vad gör jag? Jo, jag städar och gör både mig och min familj en aning lyckligare :)

Kul att jag har skrivit en hel uppsats om att jag gillar att städa... -.-
Ibland är jag lite lagom onödig. Jag har ett litet handikapp som är att jag har svårt att skriva "kort och gott", utan det blir "långt och drygt".
..Men jag får skriva av mig iaf ;)

Nu står lite kvällsmat på schemat och sedan sängen :) imorn blir en lång dag, 6-18 ....3 lektioner. Drygt.

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0