det vackra i livet.

Hej å hå alla fina och små!

Ska börja med att säga att det är en otroligt glad Alexandra som skriver. Livet rullar på och jag ser till att njuta så mycket jag kan. Jag har börjat tänka mer på allt det vackra i livet och runtomkring mig. Att stanna upp i vardagstankarna och ta en stund för se sig omkring och fundera på hur bra man egentligen har det. Det gillar jag. Då mår jag bra.

Som detta tex.. Denna bilden tog jag här om kvällen när jag jobbade kväll. Fick en liten stund över och gick ut på balkongen för att få lite syre. Kollade bort mot solen som snart började försvinna bakom trätopparna, och fick se detta. Det var en otroligt vacker och härlig kväll.

 

Andades en stund. Njöt av utsikten. Kände de sommarljumna vindarna mot min hud. Det ända jag kunde tänka på var "Det är inte riktigt klokt hur bra jag har det! Livet är allt gött". Så nöjd.

Likaså idag när jag traskade runt på gatorna i Kalmar. Gick runt och smålog för mig själv och myste med tanken på att jag var så nöjd med allt. Tankarna fladdrade iväg samtidigt som ögonen upptäckte nya vackra saker som jag inte sett innan. Underbart.

"Det finns två sätt att leva.
Antingen som om ingenting är ett under,
eller att allting är ett under"

Jag kan fortsätta på denna tråden hur länge som helst, men nu väntar sängen! Imorgon är en ny dag med nya möjligheter! God natt och sov gott allihopa!
Ciao!

"Fyll inte livet med dagar,
fyll dagarna med liv"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0