Framåt.

Man kan ju inte bli annat än glad när man hittar nya guldkorn i vardagen! Något/någon som förgyller dagen och gör den snäppet lättare att ta sig igenom. Tack!

Något som mina nära och kära upplyst mig om på sistone, är att jag tydligen inte är en sån som ger upp utan att jag kämpar på även fast det är tufft. Step by step, bit by bit. Det är inte något jag tänkt på innan, men jag är glad att jag har den egenskapen. Det är den som för mig framåt. Att alltid ha det tänket att "det blir bättre", även fast det inte känns som det för stunden. Det är inte förens i efterhand man kan se resultatet.

Som nu med jobbet. Det var svårt och kämpigt på jobbet från början, och det kändes nästan omöjligt. Men fick ändå lita på att det förhoppningsvis skulle bli bättre så småningom. Och nu märker jag att jag börjar komma in i rutinerna och allt går bara lättare, bättre och snabbare nu. Det är skönt :) Allt löser sig. På ett eller annat sätt. Have a little bit faith.

"Om du inte bestiger berget,
får du ingen utsikt över dalen"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0