30 dagar med bloggen - Min första kärlek

Min första kärlek hette (eller heter kanske man säger) Jonathan. Jag var runt den åldern när förskolan och skolan drog igång, och han var lika gammal. Hans familj och min familj umgicks väldigt mycket (gör fortfarande), och på den tiden innan skolan kände jag ju inte så många mer pojkar än han, och han var ju så himla söt tyckte jag. Så det kanske inte var så konstigt att jag blev kär i honom.
Men när jag fyllde 8 år så bestämde jag mig plötsligt för att klippa av allt min långa blonda hår. Sagt och gjort, men det tyckte visst inte Jonathan om. Har fått berättat för mej i efterhand (en himla massa gånger..) att han hade sagt att han inte älskade mej längre för att jag hade kort hår, och att han älskade bara tjejer med långt hår. Så där fick jag dissen :P och våra föräldrar har skrattat många gånger åt det. Men jag hade tydligen varit smart nog och sagt till mamma sen att om inte han älskade mitt hjärta utan att de hängde på håret, så fick de va! haha! Liten men klok var jag :)
Jonathan är fortfarande en väldigt nära vän till mej, men jag har aldrig haft såna känslor för honom mer än då. Nu är han tillsammans med en av mina bästa vänner som heter Sara, och dom har varit tillsammans i snart ett och ett halvt år nu tror jag :) Extremt sött par, och dom passar ihop som handen i handsken!

Men han var iaf min första kärlek, och det vet han :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0