torsdag.

Jag gillar torsdagar :) Veckan har precis gått sådär lagom mycket förbi och det brukar oftast kännas som fredag redan. En allmänt bra dag helt enkelt :) Jag kan ju tillägga att jag har de bästa ämnena på torsdagar. Klasstimme, dubbla körpass, sånglektion, pianolektion och senare kommer jag att ha afrosång. Hur illa gött är inte det?! :D Idag är den första gången i mitt liv som jag har haft en rolig pianolektion och känt att jag har lärt mig något som jag faktiskt kan ha användning av i mitt spelande! :D Jag har ju aldrig haft sånglektioner någon gång innan heller, och ärligt talat varit ganska nervös för det. Men jag kan ju bara säga det, I love it. Det är roligt och jag känner att jag lär mig saker. Saker jag aldrig tänkt på innan. Tips om vad hur man kan göra med rösten för att få det låta annorlunda. Jag hoppas verkligen på att jag kommer att utvecklas :) Både inom piano, men främst sången eftersom det är det jag vill fokusera på att bli bra på nu. Något som gör allt betydligt mycket lättare är att jag har nog lyckats att få de bästa lärarna i hela världen! Fina människor!

Tja, som ni kanske redan förstår har det varit en mycket bra dag. För en gång skull har jag inte varit så trött. Nu har min kropp vant sig vid att gå upp tidigt.

Nu ikväll hade vi dragit ihop en hög med folk ifrån klassen för att diskutera körnamn. Det gick bra ;) mohehe. Sen blev det lite allmänt mys med mycket skratt, sång och musik :)

Det är verkligen inte riktigt klokt va jag tycker om detta. Någon går och sätter sig vid ett piano och börjar spela någon gammal sång som alla kan och sjunger med i och lägger fullt med stämmor. Därefter springer någon och hämtar en bas och börjar jamma med lite. Inte så lång tid efter det kommer en tredje och plockar fram en gitarr och hakar på. Allt detta i ett litet rum som fylls av ren musikglädje. Det är ju bara så underbart!


Men nu är det dags att säga god natt! Hoppas kommer sova lika gott som jag tänker :)
Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0