Glim of Grace på äventyr i Malmö

FREDAG:
Dagen började precis som vanligt, men efter frullen så var det dags för mig och min kära kör att packa ihop oss i Glimma-bussarna + bil för att dra ut på vårt första äventyr tillsammans :) Denna gånger var det destination Malmö :)

 

Vårt första stopp när vi anlänt till Malmö var Betaniakyrkan. Där skulle vi ha workshop med Per-Erik Hallin (känd inom musik i "frikyrkoSverige", har körat och spelat till bland annat Elvis osv, och är även den som gör rösten till Svenska Kalle Anka). Men Per-Erik mådde inte så bra, så det blev tyvärr uppskjutet. Men för att vi inte skulle gå helt tomhänta därifrån så övade vi in några nya sånger tillsammans med några från förra Glimåkra-kören, No Limits :) Så det blev bra iaf.



Vid lunch lyxade vi till det och åt på billig kinarestaurang :) Värt. Väl tillbaka i kyrkan så övade vi lite mer. Tillslut så kom Frank Åhdal och Samuel Ljungblad (också väldigt kända inom musiken i "frikyrkoSverige". Båda har varit med i Så ska det låta. Frank är rösten till Simba i Lejonkungen. Samuel är en utav de två sångarna i Let's Dance).
Det blev fika på vår lärare Hannas superdupergoda pajer och allmänt häng, och därefter workshop med Samuel och Frank. Mycket kloka män som hade mycket att säga. Riktigt bra!



Vi hade inget inplanerat inför kvällen, så vi åkte iväg till kyrkan där vi skulle övernatta, Westleykyrkan i Limhamn. När vi väl hade kommit till rätta så spred sig klassen och jag och och några andra fina tjejor gick ut och åt kvällsmat och sedan tillbaka till kyrkan för att ha en lugn kväll framför en film. Skönt.


LÖRDAG:
När jag vaknade upptäckte jag att min röst hade sprungit bort och gått vilse i Malmö. Jag kunde inte få ett ljud ur mig. Och såhär fortsatte det fram till långt in på eftermiddagen/kvällen. Rösten var borta. Oerhört frustrerande! Ordentligt hes har jag varit förut, men att tappa rösten så här totalt har jag nog aldrig gjort innan. Jag var både rejält ledsen, förvirrad och ärligt talat rädd. Men mest förvirrad och ledsen. Att vara begränsad är något jag verkligen inte tycker om. Och detta är ju begränsat om något! Att inte kunna prata är en mardröm för mig. Bara det när vi skulle ut vid lunch; jag visste inte vad som hände, varför, när, var eller hur. Jag är ju en allmänt förvirrad person, men det är ingenting jämfört hur jag va då. Det blev så mycket på en gång och det brast totalt för mig. Ville försvinna. Kunde inte kommunicera och förstå. Visste inte var jag skulle göra av mig själv. Allt det blandat med rädsla. Men tillslut så löste det sig tack vare att jag har så otroligt fina människor i min klass. Jag hade fått några snälla barnvakter som tog hand om lilla förvirrade mig. Tack! Men resten av dagen fick bli väldigt tyst för min del..

Men denna dagen blev det äntligen workshop med Per-Erik. Grymt skön snubbe med mycket att berätta om! Han va en sådan som man bara vill gå och krama. Han spelade och sjöng också för oss och vi fick sjunga med :) aah.. eller alla andra sjöng med, vissa andra kunde ju inte.. -.-




När workshopen var slut var det "upptäck Malmö" som stod på schemat. Vi drog ett gäng in till centrum och lullade runt lite och hade allmänt gött i det otroligt härliga höstvädret :) Great day. Fina fiiiina människor. Det är inte riktigt klokt va jag tycker om er!!



När allt började stänga så tog vi en buss till Europaporten (pingstkyrkan) där vårat lilla huvudmål för helgen skulle vara :) Vår fina lärare Annas releasekonsert :) Otroligt fin kyrka och sjuuuukt stor!! Kändes som en smärre opera-salong. Konserten var nog en av de bästa jag har varit på!! Tre timmar fulla av kärlek, Gud och en himla massa glädje!!

 

 

Efter konserten när vi hade kramat om alla så traskade vi hem igen till Westleykyrkan.


SÖNDAG:
Upp tidigt för att städa där vi hade hållit hus eftersom det skulle vara gudstjänst där på morgonen. Några av oss hade redan åkt hem kvällen innan efter konserten, men vi som var kvar gick på gudstjänsten. Riktigt mysig församling som man kände sig välkommen i :) Det blev härlig sång och musik från några ur No Limits och en riktigt riktigt bra predikan :)

Strax efter gudstjänsten åkte vi och åt och sedan bar det av hem till vårt kära Glimåkra igen :)





Tack för den här helgen Glim of Grace!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0