30 dagar med bloggen - Det här upprör mig.

Först och främst: Orättvisa. Finns ju såklart många olika grader av orättvisa, men jag menar såklart lite tyngre saker än "Hon fick en klubba mer än mig, det är orättvist!". Tror ni förstår grejen.

~

Men något annat som kan uppröra mig ganska rejält är när man gör sig rolig på någon annans bekostnad. Visst, det kan vara okej ibland och vissa gånger kan det till och med vara roligt. Men när det går till överdrift är det verkligen inte okej någonstans.

En del människor baserar sin humor på att göra sig roliga på andras bekostnad. Men hur kul är det egentligen för just den som andra gör sig roliga åt? Själva "offret". Det beror självklart mycket på personligheten och hur pass bra man kan hantera sånt. Men det finns allt för många som skiter i att tänka ett steg längre om att personen i fråga kanske blir sårad.

Att ha någon/några i sin närhet som tycker om att skämta om såna här saker, kan vara ganska påfrestande. Särskilt när man själv blir "offret" lite för många gånger. Det sårar mer än vad det är roligt.

Detta säger jag utav egna erfarenheter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0