Frulle!

Duktig som jag är så råkade jag ställa alarmet igår, en timme efter. Dvs 10 min innan jag egentligen ska cykla. Hinner jag? Kanske. Orkar jag stressa? Nej.
Sitter och äter frukost och läser på mjölkpaketet (oerhört underhållande), och på denna stod det faktiskt om varför det är bra att äta frukost. Jag tyckte det var väldigt bra, särskilt eftersom jag verkligen inte förstår hur man kan klara sig utan frukost på morgonen. 

Att äta rätt handlar förstår om vad man äter, men också om när. Faktum är att ungefär 25% av den energi kroppen behöver ska komma från det som finns på frukostbordet. Frukostätare minns bättre, är mer uthålliga och har lättare att koncentrera sig. Man blir dessutom gladare av frukost! En jämn blodsockerkurva håller nämligen humöret på en bra nivå. Och tänk på att en liten frukost är bättre än ingen alls!

Det finns samband mellan skolelevers frukostvanor och deras medelbetyg.
Den som inte äter frukost får lättare huvudverk och migränanfall.
Frukostätare äter ofta mer regelbundet och får därför färre hål i tänderna.

Sant! :) Frulle är grejen alltså!

Nu, efter min oerhört nyttiga frukost blir det att åka till skolan för mer äventyr ;)
Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0