Lite längre lov kanske?

Då var lovet i princip slut. Ett mycket väl behövt och bra lov. Har ägnat mig åt att må bra, vara så mycket jag kan med kompisar, skratta och strunta i verkligheten. Det resulterar i att jag får panik nu i slutet när jag inser hur brutalt mycket grejer jag egentligen skulle gjort i veckan, ligger och väntar på mig nu.
Förlängt lov, ja tack!

Det där med att vara helt ledig och inte ha något att göra, vet jag knappt inte vad det betyder längre. Hur kan man vara helt ledig när det ständigt finns grejer som måste göras? Vad är ledigt? Vad är fritid? Jag har alltid grejer som ligger och väntar på mig. Inte minst skolan! Får panik bara av att tänka på alla "måsten", för när jag börjar tänka så kommer jag på ännu mer saker som måste göras och fixas. Hej ångest typ.
Ska man sluta tänka kanske? Låter ju som en bra idé.. Det tär på mig. Så vad ska man prioritera då? Att må bra, eller alla ofrivilliga måsten som man är tvungen att göra och som får en att gå sönder?

Men det är bara ca 3 och ½ månader kvar på denna skiten. Det kan jag stå ut. Har ju stått ut så här långt, och nu är det bara slutspurten kvar! I can do this!
Sen börjar nästa äventyr, och det ser jag fram emot!

Tror att det är viktigt att ha något att se fram emot, ett mål. Något som får en att vilja att ta sig framåt, särskilt när man har det kämpigt. Även om det bara kan vara ett lov, sommaren eller något annat som ändå kommer automatiskt. Något att längta till.

Nä, nu ska jag nog gå och mysa till det för mig själv (eftersom resten av familjen är på Lördag:nu) med lite pizza, chips och coka-cola framför en film!

Ciao!

Kommentarer
Postat av: Linnea

Jag håller med dig. Det där med att ha något att se fram emot är nog väldigt viktigt!

Jag vet en dag som du kan se fram emot Alec, STUDENTDAGEN! Den dagen slår de flesta faktiskt! Sjukt underbart! Då inser man att man faktiskt har klarat av en hel gymnasietid, man har sommaren precis framför sig och man känner sig allmänt stolt över sig själv och får fira detta med nära och kära och alla JOBBIGA måsten läggs åt sidan ett tag. Det är fint det :)

2011-02-27 @ 14:22:13
URL: http://linnejan.blogg.se/
Postat av: Alexandra

LÄNGTAR :D :D :D

2011-02-27 @ 19:00:57
URL: http://aalexaaandraa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0