Finally HELG!

Veckan har känts otroligt lång, fast samtidigt kort.. logiken är slående!

Igår hade jag en rent allmänt crappy dag.
Åkte med 6-tåget och hade ensemble på morgonen. Ska börja med ny ensemble-period nu, så vi fick reda på våra betyg från förra omgången. Fick G+, och han sa att han verkligen tror att jag är kapabel till ett mycket högre betyg. Yeah, sure. Sen fick vi dom nya grupperna iaf. Det hära blir nog bra! För första gången på hela gymnasiet så kom jag i samma grupp som Sara, och det gillar vi starkt! Brukar ju inte vara så pepp på ensemble eftersom jag inte gillar det jag är tvungen att spela - äckelpiano. Men med henne i gruppen så tror jag att hon kan peppa upp mej mer. Dessutom så är vi i Pers ensemble, och det brukar alltid bli bra och han är rolig :)

Sen lite allmänt skol-skräp. Fick reda på mitt provresultat på kulturhistoriaprovet som jag inte hade hunnit att plugga till: starkt G, nårra poäng från VG. De känns ju bra iaf att jag klarade mej så bra när jag inte hade pluggat.

Nått som drog ner stämningen för mej ganska rejält, va att vi fick reda på årets lucior.. och jag blev inte lucia. Där rök min förmodligen sista chans i livet att vara lucia :'( har aldrig varit lucia, men har velat de nått så brutalt, och hade väl hoppas kanske lite väl för mycket på detta året, så smällen blev ganska hård =/ kanske låter tattigt att bli depp för att man inte blev lucia? Men det är iaf sanningen. Vill man nått så mycket så blir de tufft när de skiter sej.
Men är iaf glad för att Sara fick bli en av luciorna =]

Och ingen har väl missat att de är snökaos i hela södra Sverige, och det är lika med total tågkaos med SJ. Tåget blev försenat ca 70 min denna gången. Inte så kul precis. Jag hade också väntat en extra timme så jag kunde tajma in och åka med Pauline hem. Och sen så blev de ännu mer försenat.. kul. Men de var ändå lätt värt hela väntan för den tågfärden hem med henne! Fy va jag har saknat den människan!

När vi kom hem så hann vi inte med så mycket förens vi skulle bort till kyrkan, ha lite körövning och sen till Svartbäcksmåla för att ha avslutning för kören och GIG, och åka pulka och grejer och grilla korv :) mys. Blev lite spontan efterfest hos LP sen med :)

och så var den dagen förbi. Den va ju.. spännande.. ååhh aja.




Nu är de lurrdag, och hela familjen är hemma så vi ska hitta på någe mys :)

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0