30 dagar med bloggen - Presentera mig själv!

Okej. En liten presentation av mej själv då :)

Jag heter Alexandra Linnéa Elicia Wedebrand. Är en tjej på 18 år som bor i världens mysigaste (iaf på sommaren, enligt min åsikt) lilla stad, Nybro, ca 20 min ifrån Kalmar. Just i Nybro har jag bott nu i 4 år tillsammans med min familj, innan dess bodde vi 14 år i en ännu mindre stad ca en kvart in mot landet, Orrefors. Vi bodde i ett fint hus med toppenläge och vi trivdes verkligen! (Varför vi flyttade är en annan historia som lämnas till dem som vill höra). Men nu bor jag då som sagt i Nybro, i ett nybyggt hus som vi har byggt och ritat själva. Helt och hållet anpassat till vår familj :) *Loveit!*

Just nu går jag på mitt sista år på Estetisk-musik (med huvudinstrument piano) inne i Växjö.

Har haft ganska kämpig tid under dessa år, särskilt mitt första. Så nu är jag extremt lycklig för att jag bara har en termin kvar! woho! Ironiskt nog är det inte musik som är mitt favoritämne, utan glas & keramik som jag har upptäckt där och hållit på med nu i 2 år. Att använda händerna och skapa något helt utifrån mina tankar är extremt rogivande.
Anledningen till att jag just valde Es-musik var att jag blev tillsagd att välja ett program där jag skulle ha kul i 3 år, inte bara fullt med jobb och slit, och att jag skulle välja något som passade mina intressen. Jag gick i musikklass i högstadiet, och musiken har alltid funnits mig varmt om hjärtat, så Es-musik var mitt ända val kände jag!
Efter skolan ska jag börja med att jobba under sommaren (om jag nu hittar ett jobb..), och till våren ska jag söka till Glimåkra folkhögskola, på gospelinriktningen. Så jag hoppas att jag kommer in (minimal chans, men hoppas kan man iaf göra), och kommer gå där nästa år :) Min syster går där nu, så jag får bra reklam för stället hela tiden, och det verkar superkul!

Jag är extremt familje-kär. Min familj består av min mamma Cia (Cecilia) 41 år, pappa Roger 46 år och syster Pauline 20 år.
Dem är mitt allt. Dem är anledningen till att jag lever. Min kärlek till min familj finns inte tillräckligt ord till att beskriva. De är inte bara min familj, utan också mina allra bästa vänner. Vi har en otroligt tajt relation och vi alla väldigt lika. Jag gillar min familj.
Om man ska se vidare i min familj så har jag 9 st älskade kusiner som är utspridda i Sthlm, Uppsala, Linköping, Norge och här. Jag har även mormor & morfar och farmor & farfar, som också bor här i Nybro. Tajt relation där med! Vet inte om det är så vanligt att man står så nära sina mor-och farföräldrar som jag gör, med jag är väldigt tacksam för att dem finns i mitt liv. Dem betyder väldigt mycket för mig!

okej, nu tillbaka till själva presentationen då.. (A)

Jag är glad och sprallig, och mitt största intresse är att skratta. Jag är lite smått goofy och bjuder gärna på mig själv. Men kan även vara extremt envis och kan bli ordentligt sur.
Jag är kreativ och älskar att använda händerna och pysslar gärna när jag har tid. Jag älskar att vara spontan och gillar äventyr. Kommer från en musikalisk släkt, så det har fallit sig naturligt att musiken har blivit ett stort intresse. Mitt huvudinstrument i skolan är som sagt piano, men pga skolan så har intresset för piano utrotats. Nu har jag kommit på att jag hellre vill sjunga, men det är dock för sent att byta huvudinstrument och få lektioner. Så det är bara att stå ut helt enkelt. Men jag sjunger i en kör (Sound oj Joy) på fritiden i kyrkan som min mamma är ledare för. Jag älskar det! Kyrkan tillhör också ett av mina intressen, eftersom jag är kristen. Annars är väl familjen, vännerna och pojken mina största intressen.

 

Nu får det vara nog :) Det finns mycket mer om mej, men that's it for now.

Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0